va de mestres

Amb un principi, sense un final

divendres, 28 de desembre del 2012

Taxonomia de Bloom

Què és això?

Bé, doncs, quan en Jorge ens va dir aquestes paraules, tots vam fer la mateixa cara.
En Jorge ens ha demanat que en 25 línies resumir un article de molts fulls, per extreure una idea concreta de que és això.

El meu resum és el següent, espero que entengueu ben bé el que és.

En 1956, Benjamin Bloom, va desenvolupar la seva taxonomia d’Objectius Educatius. Els tres dominis psicològics són el Cognitiu (processa informació, coneixements i habilitats mentals), Afectiu (actituds i sentiments) Psicomotor (habilitats manipulatives, manuals o físiques). Examina diferents mirades al domini cognitiu, segueix el procés del pensament.
L’antic estudiant, Lorin Anderson, els anys 90 va revisar y publica la Taxonomia, els aspectes claus d’aquesta revisió és l’ús dels verbs en lloc de substantius.

HABILITATS DEL PENSAMENT



RECORDAR: no necessàriament té que ocorre com una activitat independent, s’evidencia quan s’utilitza la memòria per fer definicions. L’increment en la quantitat de coneixement i informació significa que és impossible y poc pràctic per l’estudiant.
Adicions digitals: utilitzar vinyetes, ressaltar, marcar o favorits, xarxes socials, construcció col·lectiva de “repositirios” de favorits, buscar o “googlear”

COMPRENDER: construeix relacions i uneix coneixements. Els alumnes entenen el procés i poden explicar-los, es a dir, és establir relacions i construir significats a partir de diferents tipus de funcions, siguin escrites o gràfiques.
Adicions digitals:  recerca avançada y booleana, periodisme en format de bloc, categoritzar i etiquetar, comentar i anotar, subscriure.

APLICAR: portar a terme o utilitzar procediment durant el desenvolupament d’una representació. Es refereix a situacions on el material ja estudiat s’utilitza en el desenvolupament de productes.
Adicions digitals: córrer i operar, jugar, carregar i compartir, “hackear”, editar.

ANALITZAR: descompondre en parts materials o conceptuals i determinar com aquestes es relacionen, entre sí, o amb una estructura completa o amb un propòsit determinat.
Adicions digitals: recombinar, enllaçar, enginyeria inversa, cracking.

EVALUAR: fer judicis en base a criteris i estàndards utilitzant la comprovació i la crítica.
Adicions digitals: bloc comentar i reflexionar, publicar, moderar, col·laborar i treballar en xarxa, provar, validar.




Desprès d'aquest resum, hem realitzat una taula que consta de tres columnes on hem escollit un verb, i hem explicat quin programa o aplicació hem realitzat a GITIC, i la tercera columna, hem explicat que és el que es pot fer amb allò, amb els nens de primària.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada